❀◕ ‿ ◕❀ Selamat Datang Ke Nutrisi Sihat & Cantik ❤ Saya Catherine ❤ Shaklee Independent Distributor ID:944001 ❤ Jika anda inginkan konsultansi berkenaan masalah kesihatan anda, sila hubungi saya ❤ Nak tanya apa2 pun boleh. Saya akan membantu anda sebaiknya ❀◕ ‿ ◕❀

Monday 13 January 2014

Cyst Membesar

Hai kawan2..

Ni hari nak cerita pasal cyst..


Nak tau tak kawan2, kemarin saya pergi Hospital Wanita & Kanak-Kanak Likas sebab Doktor Hasnah cakap saya ada Cyst sebesar 6.3cm


Sampai ja saya dan hubby kat hospital tu, terus kena suruh masuk Jabatan Kecemasan.. En. Hubby tak boleh masuk.. kecian dia terpaksa tunggu kat luar.. Bayangkan dari jam12 sampai lah jam3 lebih baru siap cek semua..


Masuk ja dlm bilik saya disoal macam orang bersalah oleh doktor.. Macam2 dia tanya.. Then dia suruh baring utk scan.. " Besar juga ni." Saya diam ja.. Takut!. Saya curi2 tengok benda yg dia tengok tadi (tak tau nama dia). Mak ai!! 8cm x 12cm?? Tambah besar lagi?? Huhu.. Lepas tu nurse datang ambi darah dekat tangan.. Punya lah sakit.. First time kena jarum kat sana.. Sakit sampai keluar air mata @ menangis.. Then doktor seluk kat bawah,, Seriously, sakit tau!! Doktor tanya lagi, awak nangis ke? Jangan lagi nangis.." Saya senyum mentah tahan tangisan.. Huhu.. Saya hanya mampu geleng dan angguk kepala jawab soalan doktor tu.. Sakit sangat.. 


Lepas tu kena jarum lagi kat lengan.. Nasib tak sakit macam kena jarum kat tangan tu.. Sebab sakit ditangan masih terasa sampai la sekarang.. Macam kena gigit semut ja tapi sakit sampai sejuk tangan..


Ni hari saya dan En. Hubby pergi ke hospital lagi utk ambil appointment.. My appointment will be on 28 January 2014.. Doktor bagi masa 2 minggu tak tau utk apa.. Doktor cuma bagi ubat METRONIDAZOLE 200MG dan CEFUROXIME 125MG.. Doktor tak bagitau pun ubat tu utk apa.. Macam antibiotik ja..

Takutnya.. Takut tak dapat hamil lepas buang cyst ni.. Kami nak baby.. Hopefully, 2 minggu ni ada keajaiban berlaku.. 


- Catherine -

No comments:

Post a Comment