❀◕ ‿ ◕❀ Selamat Datang Ke Nutrisi Sihat & Cantik ❤ Saya Catherine ❤ Shaklee Independent Distributor ID:944001 ❤ Jika anda inginkan konsultansi berkenaan masalah kesihatan anda, sila hubungi saya ❤ Nak tanya apa2 pun boleh. Saya akan membantu anda sebaiknya ❀◕ ‿ ◕❀

Thursday 10 April 2014

Miracle..

It’s miracle.. Betul2 miracle..
Nak tau kenapa, baca entry sampai habis ya.. Hehehe..
Sebelum tu jom tengok entry saya sebelum ni.. 

09 April 2014

Ni hari dapat panggilan dari hospital..

Staff Nurse: Helo, Catherinesiena?
Me: Eya, saya..
Staff Nurse: Ok, Esok puan ada operation kan?
Me: Aik, Bukan hari Jumaat ka tu?
Staff Nurse: Aah, ya hari jumaat. Esok masuk wad kan.. Jam berapa miss datang?
Me: Eya.. Di kad temujanji kena tulis jam 9..
Staff Nurse: Ok, jam 9 kan..
Me: Eya.. Nurse, boleh kah tu minta jaga?
Staff Nurse: Klau puan masuk wad VIP, puan boleh minta jaga. Tapi kalau wad biasa, mereka boleh datang masa melawat ja..
Me: Ok, Nurse.. TQ..

10 April 2014

Ni hari masuk wad utk operation esok. Saya and Mr. Hubby jalan dari rumah jam8.30. Bayangkan masuk wad Jam 9.. Tapi jalan dari rumah jam 8.30 pastu sempat lagi singgah kedai makan utk breakfast.  Sampai hospital jam10.00. Sampai sana terus pergi tingkat 4 wad kenanga. 

Staff Nurse: Temujanji?
Me & Mr. Hubby: Eya.. 

Saya bagi kad temujanji sama staff nurse tu.

Staff Nurse: Ni bukan temujanji, ni masuk wad.. Ok, puan kena pergi di kaunter hasil utk pendaftaran masuk wad..
Me & Mr. Hubby: Ok..

Kami turun ke tingkat bawah utk pendaftaran.. Yuran hanya rm20.. Ok.. Lepas siap pendaftaran kemasukan wad, kami ke tingkat 4 utk masuk wad. Darah saya diambil oleh Dr. Ernesta.. Kesian kat Hubby terpaksa berdiri sebab kerusi cuma ada satu utk patient. Siap kena ambi darah, saya  di tanya 1001 soalan oleh doctor. Katil dah penuh so xda tempat utk saya. Terpaksa tunggu patient lain kena discharge, baru boleh dapat baring di katil. Hubby hanya berdiri sambil main game telefon. Kesian kat Hubby..

Staff Nurse: Catherine, kamu duduk di kerusi tu ya.. 

Selepas 2 jam penat berdiri, baru Hubby dapat duduk.. Kesian kat Hubby..
Tepat jam 1.30 saya kena suruh turun ke Bilik Pakar O&G utk scanning.. Hubby pun ikut.. Hehe..

Time dalam lift:

Doktor: Puan bedah utk apa?
Me: Ovarian cyst..
Doktor: Ok, kita scan dulu ya.. Mana tau cyst da hilang.. Kalau dah xda, xkan nak operate lagi kan..

Me: Eya, doctor..

Doktor: Harap2 dah hilang..

Saya and Hubby senyum bila doctor tu cakap macam tu. Saya nampak dia berdoa..
‘Masin mulut kau, doctor’, saya cakap dalam hati..

Sampai di bilik Pakar O&G, doctor Liew masih ada patient. Lepas patient tu siap, giliran saya pula. Nurse suruh saya baring di katil.. Lama saya tunggu sebab doctor terpaksa cek patient lain di bilik sebelah. Sementara tunggu doctor, saya sempat berdoa. Badan pun bergegar ya. Lebih kurang 30 minit saya tunggu..

Then doctor datang and scan perut saya.. Pusing kiri, pusing kanan..

Doktor: Mana cyst?

Lama doctor tu pusing kiri kanan, bawah atas ke perut saya utk cari cyst.. “Mana cyst?” Dia tanya lagi..
Doktor: Ok, kita cek dari bawah pulak ya... Puan pergi tandas dulu, pastu baru saya cek..
Lepas siap dari tandas, saya nampak doctor ada patient.. Saya duduk disebelah Hubby..

Hubby: Macam mana? Ada cyst?

Me: Doktor xjumpa cyst.. Tapi doctor nak cek kat bawah lagi lepas ni.. Harap2 xda..

Hubby: Aah, sayang.. 

Lepas tu Nurse suruh saya baring di katil lagi.. Lama juga saya menunggu sebab doctor ada patient..
20 minit kemudian, baru doctor datang.. Kali ni ada 3 doktor datang tengok mesin scan tu.
Dr. Liew, Dr. Ernesta and Dr yang bawa kami turun tadi.

Doktor Liew: Mana cyst? 

Dia tanya lagi.. Dr, Ernesta and seorang lagi doctor tu hanya senyum2..

Hehe.. Panjang kalau nak kasih masuk semua..
Finally, doctor tak jumpa juga cyst tu. Mungkin dah pecah doctor tu cakap.. hari tu juga saya discharge @ xjadi masuk wad, sebab my operation dah cancel.. Hehe.. Betul2 miracle..
Patutlah banyak betul halangan kan.. Lewat datang hospital, xda katil, hubby terpaksa berdiri lama, lambat kena scan..Xsia2 Hubby berdiri lama.. Hehehe..

Nak tau lebih lanjut, ikut kisah saya seterusnya..

No comments:

Post a Comment